Hij,
zij of de firma of vereniging die artikelen besteld wordt hierna kortweg
de 'klant' genoemd,
Imkerij 'De Bieenkorf' wordt hierna kortweg de 'verkoper' genoemd.
BESTELLING
De bestelling gebeurt steeds schriftelijk via de online winkel op de
site www.beeplus.be.
PRIJZEN.
De prijzen aangegeven op catalogus of online-winkel zijn steeds in euro
en inclusief de in België geldende belasting op de toegevoegde waarde
(BTW). Plaats van betaling is steeds Heers.
VOORAFGAANDE
BETALING
De bestellingen zullen pas worden gereed gemaakt na het verschijnen van
de betaling op onze rekening. Indien er binnen de 14 dagen na
besteldatum geen betaling verschijnt op de rekening van verkoper wordt
de bestelling als onbestaande beschouwd en door de verkoper niet langer
bijgehouden.
AFHALING
Indien de klant ervoor opteerde om zijn bestelling zelf bij de verkoper
te komen afhalen, zal de verkoper de klant per e-mail ervan op de hoogte
brengen wanneer de bestelling klaar staat.
Afhalingen kunnen na afspraak bij voorkeur op een zaterdag tussen 9u00 en 12u00
en 13u30 en 17u00. Andere afspraken zijn mogelijk.
VERZENDING – KOSTEN – LEVERING - RISICO
Indien de klant ervoor opteerde om zijn bestelling laten leveren, zal de
verkoper de transportkosten berekenen en per e-mail kenbaar maken aan de
klant.
De klant verklaart op de hoogte te zijn van de gevolgde
transportregeling die op de site staat.
Vermijdt kleine bestellingen. De steeds stijgende verzendkosten staan
dan niet in verhouding tot de waarde van het verzonden goed.
Gezamenlijke bestellingen verminderen gevoelig deze kosten.
De
verzending gebeurt voor rekening en risico van de klant.
Alle artikelen worden voor verzending door verkoper
gecontroleerd. Eventuele transportschade verhaalt de klant steeds op de
transporteur. Om zijn rechten tegenover de transportfirma te vrijwaren
is het daarom belangrijk dat hij de geleverde goederen bij levering
controleert alvorens af te tekenen. Alleen dan heeft de koper recht van
verhaal bij beschadigde goederen.
De
verpakking maakt deel uit van de levering en wordt ook nooit
teruggenomen. Controleer leveringen niet enkel door uitwendig de staat
van bv. kartonnen dozen te controleren. Er kan altijd drukschade zijn
opgetreden die de karton, die terugveert, niet beschadigd heeft. Kijk
altijd in de pakken.
Indien
een verkeerde levering gebeurde, die duidelijk de fout is van de
verkoper, zal de klant dit binnen de 8 dagen na levering melden. De
verkoper zal zo snel mogelijk de juiste stukken leveren met terugname
van de verkeerd geleverde, dit zonder verdere kosten voor de klant.
De klant kan evenwel geen aanspraak maken op enige schadevergoeding.
RECHTBANK
Elke discussie tussen partijen, die geen minnelijke oplossing kent, zal
verder worden behandeld door de bevoegde rechtbanken van Tongeren (België).
AKKOORD
Door een bestelling te plaatsen verklaart de klant zich automatisch
akkoord met deze verkoopvoorwaarden
en, indien hij wenst te laten leveren, ook de transportregeling.
|